Smaragdforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


 
PortalPortal  HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Målat däck

Gå ner 
FörfattareMeddelande
PStrandberg




Antal inlägg : 2
Registration date : 09-02-15

Målat däck Empty
InläggRubrik: Målat däck   Målat däck Emptysön feb 15, 2009 1:28 am

Jag funderar på att köpa en Smaragd som är byggd 79. Det är så att större delar av däcket är målat och frågan är den att är det vanligt på Smaragden och vad man bör använda för att underhålla det? Är det så att man har målat gelcoaten på däck för halkskydd?

MVH

Peter
Till överst på sidan Gå ner
Tersan
Gäst




Målat däck Empty
InläggRubrik: Visst skall du måla däcket!   Målat däck Emptysön feb 15, 2009 11:11 am

Min Smaragd ligger inne i varmhall. Jag har nu målat den del av däcket som har halkskyddsmönster. Jag målade med Internationals halkskyddsfärg, som finns i tre kulörer. Resultatet är suveränt, snyggt och säkert att gå på.
SWE 208 Räven
Till överst på sidan Gå ner
Johan
Gäst




Målat däck Empty
InläggRubrik: Sv: Målat däck   Målat däck Emptysön feb 15, 2009 10:55 pm

Väldigt många Smaragder är målade med halkskyddande färg, fungerar förträffligt. Kör själv med Internationals gråa 1-komp däcksfärg och det är många som använder den. Den är mycket lått att underhålla, får man ngt skrap någonstans så är det bara att pensla på lite just på skadan så ser det som nytt ut igen.

Hälsningar
Johan SWE6
Till överst på sidan Gå ner
SWE12
Gäst




Målat däck Empty
InläggRubrik: Målat däck   Målat däck Emptymån feb 16, 2009 9:47 pm

Hej,
Att tänka på om du målar med 1-komponent på ditt däck är att du inte kan måla över med 2-komponent vid ett senare tillfälle om du så skulle vilja. Skäl till att måla med 2-komponent kan vara: du kanske önskar en särskild kulör, du får en ökad hållfasthet, du kan själv välja mängden halkskydd samt vilken typ (Ex. Hempel har gummikulor och International har små glasbitar att blanda i färgen). Mvh / Mats
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Målat däck Empty
InläggRubrik: Sv: Målat däck   Målat däck Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Målat däck
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» rullfock

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Smaragdforum :: Forum :: Allmänt-
Hoppa till: