Smaragdforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


 
PortalPortal  HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Hjälper inte Smaragdseglare varandra?

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Martin R
Gäst




Hjälper inte Smaragdseglare varandra? Empty
InläggRubrik: Hjälper inte Smaragdseglare varandra?   Hjälper inte Smaragdseglare varandra? Emptymån sep 29, 2008 10:14 pm

Varför är det ca 100 visningar på varje frågeställning på detta forum men nästan aldrig någon som kommenterar/hjälper frågeställaren. Det måste finnas hur mycket erfarenhet och tips som helst! Det är mycket bättre dialog och hjälpsamhet på t ex H-båtsförbundets diskussionsforum.

Mvh
Martin Ramström
Till överst på sidan Gå ner
SWE12
Gäst




Hjälper inte Smaragdseglare varandra? Empty
InläggRubrik: Hjälper inte smaragdseglare varandra   Hjälper inte Smaragdseglare varandra? Emptymån sep 29, 2008 11:07 pm

Hej Martin,

Jag tycker allt att vi hjälper varandra, om inte annat så är det mycket tydligt på ett SM och våra träningar samt övriga träffar.
En orsak till att det inte svaras så mycket kan vara att många använder mycket mail på dagtid och därför inte vill skriva så mkt på sin fritid!
Ta fram matrikeln och slå en signal och prata en stund istället vettja!
mvh / Mats SWE12
Till överst på sidan Gå ner
smaragdförbundet
Admin



Antal inlägg : 20
Registration date : 07-11-07

Hjälper inte Smaragdseglare varandra? Empty
InläggRubrik: Forumet   Hjälper inte Smaragdseglare varandra? Emptytis sep 30, 2008 3:43 pm

Hej Martin,

Du har helt rätt. Det borde vara mycket mer diskussion och hjälpsamhet på detta forum. Jag tror delvis detta beror på att vi är en ganska gubbig klass, och många inte riktigt vågar ge sig i kast med att besvara frågorna. Men det är säkert en del lathet inblandad också. Jag försöker iaf besvara dom frågor jag kan någonting om. Kom igen nu alla medlemmar. Bättre kan ni!

Hälsningar
Philip, SWE187
Till överst på sidan Gå ner
https://smaragdforum.swedishforum.net
Swe31
Gäst




Hjälper inte Smaragdseglare varandra? Empty
InläggRubrik: Sv: Hjälper inte Smaragdseglare varandra?   Hjälper inte Smaragdseglare varandra? Emptytis sep 30, 2008 9:35 pm

Så dåligt är det inte. Ett litet exempel från verkligheten:
Lidingö Runt 2008 strax efter starten, vi hissar spinnakern som fastnar i nåt vasst (det är ju säsongspremiär så alla prylar är inte fixade på bästa sätt). Konstaterar att vi fått en reva på minst en halvmeter, så ner med tyget igen.
Olle i läbåten: -haru tejp, annars får'u låna.

Så visst finns det hjälpsamhet i förbundet...

/Magnus
Till överst på sidan Gå ner
smaragdförbundet
Admin



Antal inlägg : 20
Registration date : 07-11-07

Hjälper inte Smaragdseglare varandra? Empty
InläggRubrik: forumet   Hjälper inte Smaragdseglare varandra? Emptytis sep 30, 2008 9:40 pm

Jag tror Martin framför allt syftar på det dåliga gensvaret i forumet.

/ Philip, SWE187
Till överst på sidan Gå ner
https://smaragdforum.swedishforum.net
Sponsored content





Hjälper inte Smaragdseglare varandra? Empty
InläggRubrik: Sv: Hjälper inte Smaragdseglare varandra?   Hjälper inte Smaragdseglare varandra? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Hjälper inte Smaragdseglare varandra?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Erfaren smaragdseglare som vill kappsegla

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Smaragdforum :: Forum :: Allmänt-
Hoppa till: