Smaragdforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


 
PortalPortal  HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Smaragdförbundet - Vad kan vi göra mer?

Gå ner 
FörfattareMeddelande
JF
Gäst




Smaragdförbundet - Vad kan vi göra mer? Empty
InläggRubrik: Smaragdförbundet - Vad kan vi göra mer?   Smaragdförbundet - Vad kan vi göra mer? Emptytis dec 04, 2007 3:51 pm

Kappsegling kommer alltid att vara viktigt för Smaragdförbundet men alla har vi ju våra båtar också till semestersegling och frågan är vad Smaragdförbundet kan göra mer, förutom kappsegling? Vi har diskuterat eskaderseglig, grillkväll på någon klippa ute i skärgården, pubafton under vinterhalvåret etc.

Svara på det här inlägget och skriv ner vad just du saknar. Om du håller med om något tidigare inlägg så skriv det också så vi får veta om flera tycker samma sak


Hälsningar
Johan Fellbom
Till överst på sidan Gå ner
Mats S




Antal inlägg : 2
Registration date : 07-12-08

Smaragdförbundet - Vad kan vi göra mer? Empty
InläggRubrik: Vad göra mera ?   Smaragdförbundet - Vad kan vi göra mer? Emptylör dec 08, 2007 12:56 am

Jag tycker att vi kan passa på att segla tillsammans efter att vi tävlat färdigt på SM i Sandhamn. Att segla tillsammans efter ett SM är en gammal go västkusttradition som jag tycker vi kan ta efter här på ostsidan. Hur som haver så tänker jag vara ute o snurra lite efter SM nästa år, så de kanske kan vara en liten början på ett följe att följa..

mvh / Mats S Shocked
Till överst på sidan Gå ner
Allan W
Gäst




Smaragdförbundet - Vad kan vi göra mer? Empty
InläggRubrik: Sv: Smaragdförbundet - Vad kan vi göra mer?   Smaragdförbundet - Vad kan vi göra mer? Emptymån dec 10, 2007 12:24 am

Jag tycker pubafton vore trevligt, t.ex. i samband med båtmässan.

En annan variant på Pubafton är att man väljer ut ett ställe samt dag i månaden t.ex:
2:a fredagen i månaden så träffas man på Järnet (Gamla Stan) och de som har intresse och tid dyker upp för att ta en öl efter jobbet.

Nu blev det ett Stockholmsexempel men samma borde gå att genomföra i t.ex. Göteborg.

Mvh /Allan W
Till överst på sidan Gå ner
Mats S




Antal inlägg : 2
Registration date : 07-12-08

Smaragdförbundet - Vad kan vi göra mer? Empty
InläggRubrik: Sv: Smaragdförbundet - Vad kan vi göra mer?   Smaragdförbundet - Vad kan vi göra mer? Emptyons dec 12, 2007 12:04 am

Allan W skrev:
Jag tycker pubafton vore trevligt, t.ex. i samband med båtmässan.

En annan variant på Pubafton är att man väljer ut ett ställe samt dag i månaden t.ex:
2:a fredagen i månaden så träffas man på Järnet (Gamla Stan) och de som har intresse och tid dyker upp för att ta en öl efter jobbet.

Nu blev det ett Stockholmsexempel men samma borde gå att genomföra i t.ex. Göteborg.

Mvh /Allan W


Din idé är mkt bra Allan.
/Mats S Shocked
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Smaragdförbundet - Vad kan vi göra mer? Empty
InläggRubrik: Sv: Smaragdförbundet - Vad kan vi göra mer?   Smaragdförbundet - Vad kan vi göra mer? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Smaragdförbundet - Vad kan vi göra mer?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Smaragdforum :: Forum :: Allmänt-
Hoppa till: