Smaragdforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


 
PortalPortal  HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Förlucka

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Benny
Gäst




Förlucka Empty
InläggRubrik: Förlucka   Förlucka Emptymån jul 14, 2008 11:27 am

Hej
Jag har köpt Smaragd nr 66. Jag håller på och går igenom den helt och hållet och har märkt att orginalluckan på fördäck är av sämsta möjliga kvalitet (i glasfiber). Jag vill byta ut denna och har sett att en hel del Smaragder har en välvd förlucka i härdat glas med aluminiumram. Var kan man få tag på dessa? Vilket mått har den? Tacksam för svar. Benny.
Till överst på sidan Gå ner
swe12
Gäst




Förlucka Empty
InläggRubrik: Förlucka   Förlucka Emptymån jul 21, 2008 11:34 pm

Hej,

Om du hittar en sådan, så vore det välldigt bra om du lade ut den infon på hemsidan! För det är säkerligen fler som undrar var dessa jättefina luckor finns. Jag har sjäv en sådan och är jättenöjd sedan 10 år tillbaka... mvh / Mats Schärberg
Till överst på sidan Gå ner
Benny
Gäst




Förlucka Empty
InläggRubrik: Luckorna har gått i graven.   Förlucka Emptysön jul 27, 2008 12:14 pm

Efterforskningar i ämnet gjorda. Firman i Danmark som gjorde luckorna, (NC-BJERG) blev för ett antal år sedan uppköpta av ERTEC och produktionslinan har sedan dess förändrats, med andra ord försvann luckorna från marknaden i och med uppköpet. Att specialtillverka en sådan lucka blir väldigt dyrt varpå det råd jag har fått är att ta en rak lucka och bygga en ram runt denna istället. Tyvärr.

Benny
Till överst på sidan Gå ner
swe12
Gäst




Förlucka Empty
InläggRubrik: Förlucka   Förlucka Emptylör sep 06, 2008 3:44 pm

Ok, det låter som en bra idé. Båten blir mkt bra med ljusinsläpp i förkojen. En option på din idé kan vara att montera en ventil mitt i glaset som Lewmar har att erbjuda! mvh / Mats SWE12
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Förlucka Empty
InläggRubrik: Sv: Förlucka   Förlucka Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Förlucka
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Smaragdforum :: Forum :: Allmänt-
Hoppa till: