Smaragdforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


 
PortalPortal  HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Mallar för teak i sittbrunn, nya modellen

Gå ner 
FörfattareMeddelande
SWE 205




Antal inlägg : 1
Registration date : 10-08-17

Mallar för teak i sittbrunn, nya modellen Empty
InläggRubrik: Mallar för teak i sittbrunn, nya modellen   Mallar för teak i sittbrunn, nya modellen Emptytis aug 17, 2010 11:01 pm

Hej!
Under vintern tänkte jag lägga teak i sittbrunnen (den nya). Jag undrar om någon har mallar och mått för all teak så ska sågas till och fräsas? Min plan är att limma allt utan att skruva. Har någon gjort det här på egen hand och vill dela med sig av sina erfarenheter så är det varmaste varmt välkommet!
MVH
Gustav
SWE 205
gustav.lind@gmail.com
070-7337710
Till överst på sidan Gå ner
SWE 151
Gäst




Mallar för teak i sittbrunn, nya modellen Empty
InläggRubrik: teak i sittbrunnen   Mallar för teak i sittbrunn, nya modellen Emptymån aug 30, 2010 4:46 pm

Hej

Jag la teak i sittbrunnen förra vintern. Den jobbiga delen var att få bort den gamla teaken och all gegga under.
Slipade och spacklade hål och målade ny topcoat innan den nya teaken las. Beställde efter en 'ritning' en sats från Lidköpings båtsnickeri (ca 10'kr). Allt som behövdes för monteringen var med.

OBS ritningen har durken med en midja för självlänsen för att underlätta avrinningen (och att hålla rent).

Är nöjd med resultatet. Har skiss och bilder.
Du kan nå mig på
stephan.wilck@volvo.com

mvh Stephan
SWE - 151
Till överst på sidan Gå ner
 
Mallar för teak i sittbrunn, nya modellen
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Smaragdforum :: Forum :: Allmänt-
Hoppa till: