Smaragdforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


 
PortalPortal  HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Riktlinjer för styrelsen/TK

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Johan
Gäst




Riktlinjer för styrelsen/TK Empty
InläggRubrik: Riktlinjer för styrelsen/TK   Riktlinjer för styrelsen/TK Emptymån jan 18, 2010 5:44 pm

För en tid sedan lade vi ut riktlinjer för styrelse och TK, detta var som ett första utkast som vi kan föra en diskussion kring men jag tycker att det inte har diskuterats så mycket ännu så jag gör här ett försök att få igång lite mer debatt innan vårt styrelsemöte 26/1.

Några av de viktigaste sakerna är följande:

1. Vi tycker att det viktigaste är att vi behåller vår SM-status och att vad vi än gör får vi aldrig riskera att vi förlorar den. Skulle vi göra det så kan vi se på andra klasser som gjort så och som idag för en tynande tillvaro och där värdet på båtarna drastiskt sjunkit.

2. När det gäller ändringar på Smaragden så har vi sagt att vi ska skilja på prestandahöjande förändingar och icke-prestandahöjande. Som prestandahöjande räknas till ex förändrad segelyta, större roder etc som diskuterats. Som icke-prestandahöjande räknas val av tillåten segelduk, material i häckstag etc som också diskuterats. Här har vi sagt att vi vill ha en mycket bred majoritet och ett genomarbetat underlag med tydliga vinster för att vi ska gå vidare med prestandahöjande förändringar eftersom det per automatik gör att alla båtar som har kappseglingsambitioner måste uppdatera sina båtar vilket kan medföra både en stor kostnad och/eller stort arbete.

Vad tycker du/ni? Håller ni med oss i våra tankar? Har ni andra funderingar på sånt som vi inte har nämnt? Vi vill ha massor med åsikter från ALLA Smaragdseglare, alltså inte bara kappseglare.


Hälsningar
Johan F
Till överst på sidan Gå ner
s83 jona
Gäst




Riktlinjer för styrelsen/TK Empty
InläggRubrik: Sv: Riktlinjer för styrelsen/TK   Riktlinjer för styrelsen/TK Emptysön jan 31, 2010 9:18 pm

Det låter vettigt tycker jag
Till överst på sidan Gå ner
 
Riktlinjer för styrelsen/TK
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Smaragdforum :: Forum :: Allmänt-
Hoppa till: