Smaragdforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


 
PortalPortal  HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Sprayhood till salu - hur mäta?

Gå ner 
FörfattareMeddelande
A22 Fuhrita




Antal inlägg : 1
Registration date : 09-09-12

Sprayhood till salu - hur mäta? Empty
InläggRubrik: Sprayhood till salu - hur mäta?   Sprayhood till salu - hur mäta? Emptylör sep 12, 2009 9:50 pm

Hej!
Jag har en beige, nysydd, men några år gammal sprayhood från Royal Sails liggande, och har tyvärr ingen Smaragd att sätta den på Wink
Den är sydd för två bågar och har tvådelad ruta framtill.
Skulle behöva tips på vilka mått som kan vara lämpligt att ange i en säljes-annons. Gärna också respons på om prislappen 3200kr som står på den fortfarande kan vara rimligt?
Till överst på sidan Gå ner
Allan
Gäst




Sprayhood till salu - hur mäta? Empty
InläggRubrik: Sv: Sprayhood till salu - hur mäta?   Sprayhood till salu - hur mäta? Emptytor sep 17, 2009 10:57 pm

Ingen helt lätt fråga. Jag upptäckte då många båtar är 1/2-fabrikat att bredden på fästpunkten för bågarna kan skilja sig mellan båtarna. Provade en rival-sprayhood på min båt (SWE25) och den passade inte, fästerna för bågen satt för tätt på min båt.

Ett bra tips är om du kommer ihåg båtnumret så kanske någon med närliggande båtnummer kan mäta upp.

Lycka till
/Allan
Till överst på sidan Gå ner
Ann
Gäst




Sprayhood till salu - hur mäta? Empty
InläggRubrik: intresserad   Sprayhood till salu - hur mäta? Emptymån dec 21, 2009 9:04 pm

Hej,

det låter intressant, hur ser fästet ut?


Ann m Smaragd 132 Canzonetta
Till överst på sidan Gå ner
Allan
Gäst




Sprayhood till salu - hur mäta? Empty
InläggRubrik: Sv: Sprayhood till salu - hur mäta?   Sprayhood till salu - hur mäta? Emptytor jan 07, 2010 2:23 pm

Om du följer spåret som liket till sprayhooden löper igenom så finns i förlängning av denna fästen för bågarna till sprayhooden.
Då många av båtarna är ½-fabrikat kan spår och fästen saknas om inte tidigare ägare varit intresserade i sprayhood.

/Hälsningar Allan
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Sprayhood till salu - hur mäta? Empty
InläggRubrik: Sv: Sprayhood till salu - hur mäta?   Sprayhood till salu - hur mäta? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Sprayhood till salu - hur mäta?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Smaragd till Salu
» Smaragd cruiser

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Smaragdforum :: Forum :: Allmänt-
Hoppa till: